Πώς να χάσετε τον πελάτη σας σε χρόνο dt/2 (the sequel)

2:51 μ.μ.

(2) Comments

Να λοιπόν που πήγαμε και διακοπές. Βρισκόμαστε σε ένα χωριουδάκι κοντά στην Αρχαία Ολυμπία, και χαλαρώνουμε. Ομως, το κινητό της γυναίκας μου χάλασε. Ηταν καιρός λοιπόν να πάρουμε ένα καινούριο κινητό. Απο καιρό ζαχάρωνε το Sony Ericsson Z610 και, μια και ο Πύργος ήταν σχετικά κοντά, είπαμε να πεταχτούμε ως εκεί να ρίξουμε μια ματιά. Δυστυχώς όμως κανένα κατάστημα δεν είχε σε stock το συγκεκριμένο μοντέλο. Κανένα, πλην ενός. Αν απορείτε ΓΙΑΤΙ το συγκεκριμενο κατάστημα είχε σε stock αυτό το κινητό, καθώς και ένα σωρό άλλα, θα σας λύσω την απορία παρακάτω.

Στο κατάστημα μπαίνουμε εγώ και η σύζυγός μου. Μας υποδέχεται μια πωλήτρια, ενδεχομένως και η ιδιοκτήτρια του καταστήματος (δεν ήταν μέρος αλυσίδας από όσο πρόσεξα).
- Γειά σας, θα θέλαμε να ρωτήσουμε για το Sony Ericsson Ζ610…
- Ορίστε (δείχνοντας αδιάφορα προς τη βιτρίνα)
- Δεν υπάρχει σε άλλο χρώμα εκτός του μαύρου, ε; Γιατί ξέρω οτι βγαίνει σε φούξια και σε μπλε, αλλα δεν υπήρχαν διαθέσιμα αλλού που ρωτήσαμε...
- (Με απόλυτη σιγουριά) Α, δεν χρειάζεται, ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΡΟΣΟΨΕΙΣ.
- Μα αν άλλαζε προσόψεις, γιατί το δίνουν σε ΤΡΙΑ χρώματα εξαρχής και δεν αναφέρουν τίποτα για αυτό; Εννοώ, θα μας το λέγανε ή θα βλέπαμε να πωλούνται ξεχωριστές προσόψεις.
- (Ενοχλημένη) Οχι, ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΡΟΣΟΨΕΙΣ.
- Μα...
- (Απότομα) Θα το πάρετε;
- Εεεε....
- (Δις απότομα) Να το βγάλω;

(Εχω μια πολύ μικρή αίσθηση οτι η συγκεκριμένη απλά θέλει να πουλήσει το κινητό. Και μάλιστα με βίαιο τρόπο. Αν χρειαστεί να μας πει οτι έχει μνήμη 1 terabyte, κάμερα 10 Megapixels και όταν δεν καλείς παίζει μόνο του τζόκερ και κερδίζει, θα μας το πει. Αν αρνηθούμε και πάλι, ενδέχεται να μας απειλήσει με μαστίγιο)

- Εεεε, ξέρετε, δεν είμαστε τόσο σίγουροι, ίσως θα πρέπει να το σκεφτούμε λίγο πρώτα. Θα το σκεφτούμε και θα ξανάρθουμε. Γειά σας.

(Η πωλήτρια παίρνει αυστηρό ύφος στρατηγού που δίνει διαταγές για την κίνηση της μεραρχίας με στόχο την κατα μέτωπο επίθεση)

- ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.

(Βγάζει κομπιουτεράκι)

- Εεεε....
- ΛΟΙΠΟΝ μπορώ να σας το δώσω στα 240 Ευρώ (εκπτωση λιγο-πολύ 15 ευρώ από την αρχική τιμή)
- Ναι, αλλά ξέρετε...
- (Ανυπόμονα αυτή τη φορά, λες και συζητάμε για μαρούλια στη λαϊκή – που και πάλι πιό ευγενικός θα ήταν ο μανάβης) Θα το πάρετε; Να το βγάλω;

(Γιατί δεν μας έλεγε την έκπτωση από την αρχή, αραγε; Οχι οτι ήταν δα και παράγοντας απόφασης τα 15 ευρώ)

- ΟΧΙ, δεν θα το αγοράσουμε, ευχαριστούμε πολύ.

Κάποιοι χρειάζονται σεμινάρια διαχείρισης πελατών. Μετά απορούμε γιατί κάποια καταστήματα στην Ελλάδα κλείνουν ξαφνικά και γιατί τα διπλανά τους, που μπορεί να πωλούν ακριβώς τα ίδια προϊόντα, χέζονται στο τάληρο.

Για την ιστορία, το κινητό το βρήκαμε και το αγοράσαμε τελικά από κάποιο άλλο κατάστημα στον Πύργο Ηλείας. Μας εξυπηρέτησε μια ευγενέστατη κοπελίτσα, πραγματική επαγγελματίας, που ήταν πρόθυμη να μας πει τα πάντα και μας εξυπηρέτησε άμεσα όταν διαπιστώσαμε ένα ελάττωμα με το καπάκι της μπαταρίας. Περισσότερο όμως από όλα μας κράτησε στο μαγαζί αυτό το χαμόγελο και η φιλική της διάθεση που κερδίζουν τον πελάτη πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε έκπτωση. Φυσικά, θεωρώντας οτι είναι άξιον αναφοράς, θα αναφέρω το όνομα του καταστήματος (ναι, κάνω διαφήμιση - όταν είμαι ικανοποιημένος ως πελάτης): Χαλιμούρδας ΑΕ, Πύργος Ηλείας, και να δώσω συγχαρητήρια στον ιδιοκτήτη για την τόσο ικανή και ευγενική υπάλληλό του.

Δεν αναφέρω το όνομα του "κακού" καταστήματος γιατί 1) δεν το θυμάμαι - δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος να το συγκρατήσω και 2) δεν χρειάζεται. Αρκετά "θαψίματα" έχουμε δει, ας αναδείξουμε επιτέλους τους καλούς σε αυτόν τον τόπο.

2 Responses to "Πώς να χάσετε τον πελάτη σας σε χρόνο dt/2 (the sequel)"

20 Αυγούστου 2007 στις 5:43 μ.μ.
Γενικότερα υπάρχουν χάλια μαύρα στην εξθπηρέτηση πελατών
Ανώνυμος said :
27 Αυγούστου 2007 στις 7:45 μ.μ.
Κάποιοι πραγματικά απορώ πως χρήζουν τον ευατό τους "επαγγελματίες" ή ακόμα και "επιχειρηματίες", ενώ κάνουν τέτοιες κινήσεις...

Ο πελάτης πλέον έχει δύναμη! Πότε θα ξυπνήσουν κάποιοι Έλληνες με απαρχαιωμένες όσον αφορά τις μπίζνες ιδέες;

Δημοσίευση σχολίου