Εθνικό Σύστημα Υγείας: Σύντομος οδηγός επιβίωσης

12:56 π.μ.

(4) Comments

Με την αφορμή της τιμητικής διάκρισης της χώρας μας στην 22η θέση από τις 27 χώρες της ΕΕ σε σχέση με το Εθνικό Σύστημα Υγείας μας, θεωρώ χρέος μου ως φορολογούμενος πολίτης να παραθέσω ορισμένες σύντομες οδηγίες για να λυθεί πλέον αυτή η φρικτή παρεξήγηση που μας υποβιβάζει σε σχέση με τους γείτονές μας. Απλά, δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση και αυτό είναι το πταίσμα μας. Ελπίζω η ΕΕ να αναθεωρήσει τη στάση της μετά τη δημοσίευση του παρόντος.

1. Ραντεβού.
Μα τι έχουν πάθει όλοι τελος πάντων; Και τηλεφωνικά ραντεβού έχουμε, και αυτοματοποιημένο σύστημα ανταπόκρισης. Το οτι σου κλείνουν ραντεβού περίπου δύο χρονια μετά το αναμενόμενο τεζάρισμά σου - σε παραμεθόριο περιοχή - δεν έχει καμμία σχέση. Επρεπε να έχεις προειδοποιήσει εγγράφως και να μην αναστατώνεις το σύστημα με τις ξαφνικές σου ασθένειες. Εξάλλου, για να μας κλείνουν ραντεβού τόσο καιρό μετά σημαίνει οτι υπάρχει μεγάλη ζήτηση, άρα το σύστημα ΔΟΥΛΕΥΕΙ. Κι εσείς ακόμα παραπονιέστε που η παθησούλα που είχατε στα μάτια σας εξελίχθηκε σε ολοκληρωτική τύφλωση, παράλυση, parkinson, κολικό και ηπατίτιδα πριν προλάβετε να πάτε στο κανονισμένο σας ραντεβού το 2019. Μικρόψυχοι. Τι το θέλετε το ραντεβού και δεν το ακυρώνετε αφού σας είναι πλέον άχρηστο;


2. Διαδικασίες.
Γκρινιάζετε για όλα τα άλλα, γκρινιάζετε και για τις διαδικασίες. Σιγά το πράγμα. Απλά πας στον γιατρό σου, σου γράφει γνωμάτευση, πηγαίνεις στην υπηρεσία, εξετάζει τη γνωμάτευση ο γιατρός της υπηρεσίας, ορίζει επιτροπή για την άλλη Πέμπτη στις 11 το πρωι, πηγαίνεις την άλλη Πέμπτη, η επιτροπή ξεκινάει στις 11.30 ("δεν σας ειχαμε πει 11.30 ε; το κάνουμε για να μην αργείτε) ενίοτε με τον ίδιο γιατρό που εξέτασε τη γνωμάτευσή σου από τον άλλο γιατρό, στην εγκρίνει ή σε ξαναχώνει επιτροπή, πηγαίνεις στα διοικητικά να πληρωθείς, μιλάς σε έναν υπάλληλο, μιλάς σε δεύτερο, σε στέλνουν στο ταμείο, σε στέλνουν σε άλλο ταμείο γιατί "αυτό έκλεισε", παίρνεις τα λεφτά, πας το χαρτί στη δουλειά σου και εγκρίνεται η ασθένειά σου. Τι; Εγινες καλά πριν το πρώτο ραντεβού με τον γιατρό (που κλείστηκε περίπου δυο μήνες αφότου αρρώστησες με 40 πυρετό); Ε τότε μπορείς να δουλέψεις και μας δουλεύεις. Απλά πράγματα.


3. Επείγοντα περιστατικά.
Εδώ η λογική είναι πολύ απλή και εντελώς παρεξηγημένη. Απλά, ΔΕΝ τα κακαρώνουμε Σαββατοκύριακα, εθνικές εορτές και αργίες, στα μέσα του κατακαλόκαιρου, τον Δεκαπενταύγουστο, το Πάσχα, τα Χριστούγεννα, τις Απόκριες, όταν έχει ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, χόκει επί πάγου, φόρμουλα 1, ειδήσεις, ταινία σε πρώτη προβολή και σε όλες τις γιορτές των μεγάλων Αγίων. Ολες οι άλλες ημέρες είναι ελεύθερες. Επιτέλους, επιλέξτε μια άλλη μέρα και μην παραπονιέστε που αργεί το ασθενοφόρο ή δεν υπάρχει διαθέσιμος γιατρός και σας εξετάζει ο γυναικολόγος για προστάτη. Ανθρωποι είναι και αυτοί.

4. Φιλική εξυπηρέτηση.
Εσείς όλο να παραπονιέστε ξέρετε. Μα καλά, όλοι "κύριο" δεν σας αποκαλούν; "Τι θέλετε ΚΥΡΙΕ;", "δεν είμαι αρμόδιος ΚΥΡΙΕ", "δεν γίνεται ΚΥΡΙΕ", "περάστε αύριο ΚΥΡΙΕ", "τι χαρτί είναι αυτό ΚΥΡΙΕ". Ορίστε. Σεβασμός.

5. Πληροφόρηση.
Ααα, εδώ υπάρχει μεγάλη παρανόηση. ΟΛΟΙ είναι πρόθυμοι να σας δώσουν τις σωστές πληροφορίες. Απλά ΕΣΕΙΣ δεν κάνετε τις σωστές ερωτήσεις στους σωστούς ανθρώπους. Τελεία. Τι σημαίνει "πού πρέπει να πάω"; Θα πάρετε νουμεράκι ή θα κάτσετε στη σειρά και όταν έρθει η σειρούλα σας στο διωράκι που σας αντιστοιχεί, ο ευγενικότατος υπάλληλος θα σας ενημερώσει οτι "δεν είμαστε αρμόδιοι ΚΥΡΙΕ". Ας προσέχατε.

6. Ασφαλιστικές εισφορές.
Α, δεν το πιστεύω. Και εδώ γκρίνια; Δηλαδή επειδή ο μισός σας μισθός πηγαίνει σε εισφορές είναι λόγος αυτός να παραπονιέστε;

Και πώς θα βάλει βενζίνη το ασθενοφόρο που θα σας παραλάβει 2 ώρες αφού αποχαιρετήσετε τον μάταιο τούτο κόσμο (και θα την έχει ξοδέψει και τσάμπα);
Ε;
Πώς θα πληρωθεί ο υπάλληλος για να είναι τόσο γλυκομίλητος μαζί σας και να σας φωνάζει "κύριο";
Πώς θα αγοραστεί το μελάνι για όλες αυτές τις σφραγίδες;

Ας είμαστε σοβαροί. Και περισσότερα να πληρώναμε καλά θα ήταν. Τι; Αν τα δίνατε σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία θα σας είχαν ασθενοφόρο μόνιμα παρκαρισμένο κάτω από το σπίτι σας με χαραγμένο επάνω το ονοματεπώνυμό σας με χρυσά γράμματα; Μα καλά, πιστεύετε αυτά τα κόλπα του Marketing; Αντε το πολύ πολύ να ήταν ασημένια. Οχι και χρυσα. Και στο πίσω μέρος. Που δεν φαίνεται.


Συνεπώς, μάλλον εσείς φταίτε για όλα. Ετσι όπως πάτε θα αρχίσετε σε λίγο να παραπονιέστε και για τις συντάξεις.

4 Responses to "Εθνικό Σύστημα Υγείας: Σύντομος οδηγός επιβίωσης"

Reflect said :
3 Οκτωβρίου 2007 στις 3:25 μ.μ.
Και λίγα λες αλλα .....
(λίγο παραπέρα σε μια ιδιωτική ασφάλεια )
ασφ.
Περαστέ κύριε αρωστικογλου
αρωστ.
ξέρετε θέλω να κάνω μια ασφάλεια για περίθαλψη
ασφ.
βεβαίως κύριε αρωστικογλου ορίστε το πρόγραμμα plus περιλαμβάνει μπλα μπλα μπλα και κοστίζει μονό 899 ευρώ
αρωστ.
α πολύ καλά τίποτα σε σχέση με ότι δίνω στο ΙΚΑ τόσα χρονιά μπορω να το υπογραψω τωρα ?
ασφ.
βεβαίως κύριε αρωστικογλου αλλά θα εχει ισχυ αφου πρώτα γίνουν οι εξετάσεις και σας παρω μια συνεντευξη
ωριστε οι ερωτησεις :
καπνίζετε ?
αρωστ.
ε χμ λιγο
ασφ.
α ξερετε σε αυτη την περιπτωση πολλαπλασιαζεται το ποσο με ενα συντελεστουλη 89,46
αρωστ.
μαλιστα λιγο υπερβολικο αλλα ενταξει συνεχιστε
ασφ.
χμ βασικα αυτα φανταζομαι οτι δεν εχετε καποιο αλλο προβλημα υγειας ?
αρωστ.
ε βασικα εχω ενα προβληματακι ..
ασφ. (
ξεροκαταπινει γουρλωνει τα ματια )
αρωστ.
με την καρδια μου αλλα εχει διαγνωτσει περνω εφ' ορου ζωης τα χαπια μου και δουλευω κανονικα
ασφ.
για ονομα του θεού κύριε τι μας περάσατε παρακαλώ πηγαίνετε
αρωστ.
μα τι εγινε
ασφ.
αν ασφαλίζαμε προβληματικούς κύριε θα το κλειναμε το μαγαζι πηγαίνετε στι ικα
YO!Reeka's said :
9 Νοεμβρίου 2007 στις 8:19 μ.μ.
χα χα χα καλό
ιδίως αυτό με την ευγένεια. το "κύριε" με ένα τόνο ενόχλησης
Ανώνυμος said :
23 Αυγούστου 2009 στις 2:34 π.μ.
Για να θέσουμε τα πράγματα στην σωστή βάση (όχι ότι δεν υπάρχει διάλυση υπάρχει), απλά να ακουστεί και η πλευρά των γιατρών :)

Στην Ελλάδα για το παραμικρό πάμε στα επείγοντα ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ που δεν υπάρχει για να εξυπηρετεί, την διάρροια που έχει κάποιος εδώ και 2 μέρες επειδή έφαγε πράσινα αμύγδαλα, τον πυρετό από τον ίωση που με 5 μέρες ζεστά και ντεπόν περνάει, τον πονοκέφαλο που έχουμε από 20 χρονών αλλα θυμηθήκαμε στα 40 να πάμε Κυριακή στο νοσοκομείο να ρωτήσουμε τί είναι.

Και να σας πω γιατί
Διάρροια= Αναμονή από 10 λεπτά μέχρι ώρες, Γενική αίματος(2 ώρες για να βγει), Βιοχημικός (1 ώρα), Ακτινογραφία κοιλίας (μισή ώρα),σύνολο ΜΟ 4 ώρες στα επείγοντα για ένα σύμπτωμα που ΔΕΝ είναι επείγον, και που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί σε εξωτερικό ιατρείο.

Πονοκέφαλος=Γενική αίματος, βιοχημικός, αξονική, ίσως καμιά οσφυονωτιαία παρακέντηση, ίσως ακόμα εισαγωγή στο νοσοκομείο, για 3-4 μέρες, χιλιάδες ευρώ εξετάσεων και περίθαλψης για να μας πει στο τέλος ο ασθενής ότι του περνάει με ντεπόν

κοκ

Επιπλέον οι έλληνες πρέπει να καταλάβουν ότι ό,τι πληρωνουν παίρνουν. Λειτουργούν όλα τα ιδιωτικά νοσοκομεία με επείγοντα, που δεν περιμένεις, δεν αργούν οι εξετάσεις και είσαι σε καλύτερο περιβάλλον. Αλλά...κοστίζει. Ενώ στο δημόσιο νοσοκομείο κάνεις και τον τζάμπα μάγκα στους γιατρούς "εγώ σε πληρώνω ρε , βάλε με μέσα τώρα, γιατί πήρες τον άλλο πρίν; " "μα κύριε ήρθατε για ένα εξάνθημα και μέσα έχω έμφραγμα." και λοιπά σκηνικά.

Το σύστημα έχει άπειρες ατέλειες αλλά δεν είναι αυτές που αναφέρει το κείμενο.
Gyromyristis said :
23 Αυγούστου 2009 στις 11:57 π.μ.
Αγαπητέ μου ανώνυμε γιατρέ, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σας. Οι Ελληνες, ως γνωστόν, κάνουμε ο,τι μπορούμε *και* από τη μεριά του "πελάτη" για να διαλύσουμε ένα ήδη πάσχον σύστημα.

Από την άλλη πλευρά, θα διαφωνήσω μαζί σας οτι δεν πάσχει το σύστημα από όσα αναφέρονται στο κείμενο, αλλά από "άλλα". Βεβαια, αυτά που αναφέρονται στο κείμενο γράφτηκαν με χιουμοριστική διάθεση και από την οπτική γωνία του "τελικού καταναλωτή" (αν μπορούμε να τον ονομάσουμε έτσι), και προφανώς δεν αποτελούν ανάλυση.

Μια εύλογη απορία: Στο εξωτερικό, οι ασθενείς στα επείγοντα συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο από τους Ελληνες; Αν οχι, πώς τους αντιμετωπίζει το σύστημα εκεί; Ο στοχος της ερώτησης είναι να διαπιστώσουμε αν τελικά φταίνε οι "πελάτες" ή το "κατάστημα" ή και οι δύο.

Δημοσίευση σχολίου