Μήπως εγώ δεν μπορώ να τους καταλάβω;

11:44 μ.μ.

(11) Comments

Αντε παλι, περι υπαλλήλων του Δημοσίου το θέμα. Οχι για όλους, να εξηγηθώ. Αλλά τουλάχιστον για (τους περισσότερους από) αυτούς που είχα την τύχη (!) να γνωρίσω.

Αναρωτιέμαι πολλές φορές μήπως απλά εμένα μου διαφεύγει κάτι. Μήπως ρε παιδί μου έχουν δίκιο, έτσι αγανακτισμένοι που είναι με τις παράλογες απαιτήσεις μου, έτσι που στραβώνουν με το κάθε τι που παω να τους εξηγήσω. Μήπως όντως οι άνθρωποι περνούν γολγοθά και εγώ δεν το αντιλαμβάνομαι; Μήπως όντως η παρουσία μου στις υπηρεσίες τους είναι παράλογη, ανεπιθύμητη και ενοχλητική;

Αναρωτιέμαι.

Και σταματάω να αναρωτιέμαι μετά το πρώτο εικοσάλεπτο γραφειοκρατικής παράνοιας.

(Σας έχω πρήξει με τα θέματα του Δημοσίου, το ξέρω, αλλά τι να κάνουμε, αυτά έχω τελευταία να με απασχολούν, με αυτά θα σας ζαλίζω).

Ορίστε πώς έχει η κατάσταση:

 

--------- Εναρξη επεξήγησης --------- κόψτε εδώ ---------

Είμαι ένας πτωχός πλην τίμιος ελεύθερος επαγγελματίας που ταυτόχρονα έχει μια σταθερή εργασιακή σχέση και, βάσει νόμου που το προβλέπει, επέλεξε ως κύριο ασφαλιστικό φορέα του το, ας πούμε, Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης και όχι το Οχι Τόσο Μεγάλο Ταμείο Ασφάλισης. Αρα λοιπόν είμαι ένας ασφαλισμένος του Υπερμεγάλου Ελληνικού Ταμείου Ασφάλισης με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιώνε.  Οταν όμως πρόκειται να θεωρήσω νέο μπλοκ παροχής υπηρεσιών, η Εφορία, ως οφείλει, ζητάει μια βεβαιωσούλα από το Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης . Αυτό. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

--------- Λήξη επεξήγησης ---------- κόψτε εδώ ---------

 

Το καταλάβατε πιστεύω, ετσι; Δεν ήταν δύσκολο, ε;

Εδώ αρχίζουν τα νταούλια.

Εχοντας θεωρήσει n μπλοκάκια ως σήμερα, πάω μια βόλτα μέχρι το Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης να ζητήσω την πολυπόθητη βεβαίωση. Επειδή ποτέ δεν θυμάμαι πώς τη λένε τη διαολεμένη (μέεεγα λάθος), πάντα εξηγώ στον / στην υπάλληλο αυτά που σας είπα παραπάνω και αυτός / αυτή βρίσκει άκρη και μου τη δίνει και τσουπ, θεωρώ το μπλοκάκι τση παροχής των υπηρεσιώνε και παπαλέϊσον.

Αμ έλα που.

“Καλημέρα σας, μπλαμπλαμπλαμπλαμπλα” (βλέπε παραπάνω, που εξηγώ την κατάσταση σε εσάς που μάλλον θα πρέπει να την έχετε κατανοήσει).

(Ανοξυδερκές βλέμμα γεμάτο έλλειψη κατανόησης και, επαγωγικά, ουσιαστικού ενδιαφέροντος. Θα αναφέρομαι στη συγκεκριμένη από εδώ και στο εξής ως “η Ξυνουδέτερη”).

“Δηλαδή είστε μισθωτός;” ρωτά η Ξυνουδέτερη συνοψίζοντας σε τρεις λέξεις και ένα ερωτηματικό τη φράση “τσάμπα μιλάς τόση ώρα πτωχέ ανθρωπάκο από την άλλη πλευρά του γκισέ”.

“Οχι – ναι – δεν εχει σημασια - έρχομαι σε εσάς ως ελ. επαγγελματίας γιατί μπλαμπλαμπλαμπλαμπλα” (επανάληψη της παραγράφου)

- “Δηλαδή είστε ελεύθερος επαγγελματίας;” ρωτά αυτή τη φορά έχοντας σημειώσει αξιομνημόνευτη πρόοδο.

“Οπως σας είπα, μπλαμπλαμπλαμπλαμπλα” (επανάληψη της παραγράφου και πάλι – για να τριτώσει και να δέσει το γλυκό)

“Και τι βεβαίωση θέλετε;” ρωτά η Ξυνουδέτερη με εύλογη απορία.

(Σφίγγομαι) “εεεε, βεβαίωση …μη οφειλής;” (με απορημένο τόνο – δεν είμαι σίγουρος κιόλας, βλέπεις με είχαν καλομάθει που το ήξεραν τόσο καιρό αυτοί για μένα).

“Α, δεν μπορώ να σας δώσω τη βεβαίωση, πρέπει να μας φέρετε το μπλοκάκι σας”, λέει η Ξυνουδέτερη σε τόνο μινόρε.

“Ε;”

“Για να δούμε αν σας ασφαλίζουν οι εργοδότες σας”, συνεχίζει.

“Μα αγαπητή μου, είμαι ασφαλισμένος στο Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης . Δηλαδή σε εσάς! Εχετε τα στοιχεία μου, ξέρετε αν είμαι ασφαλισμένος και αν σας χρωστάω, δώστε μου τη βεβαίωση να τελειώνουμε!”

“Χωρίς μπλοκάκι δεν γίνεται τίποτα…”

“Μα ΤΙ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΕΣΑΣ το μπλοκάκι; Αφού έχω το Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης ως φορέα ασφάλισης, και το έχω επιλέξει ΕΓΩ εναντι του Οχι Τόσο Μεγάλου Ταμείου Ασφάλισης. Ορίστε οι βεβαιώσεις ένα, δύο και τρία (ανοίγοντας ένα τερατώδη φάκελο που είχα πάρει μαζί μου ο,τι μπορούσα να φανταστώ οτι ήταν χρήσιμο – μόνο κάτι ακτινογραφίες που είχα κάνει πρόσφατα δεν είχα βάλει εκει μέσα).

“Α, δεν ξέρω, πηγαίνετε στον προϊστάμενο”, μασάει η Ξυνουδέτερη μέσα από τα δόντια της ακολουθώντας πιστά τον Ανεπίσημο Οδηγό Χειρισμού Ανθρωπάκων Από Την Αλλη Πλευρά Του Γκισέ που Ζητάνε Πολλά Και Φαίνονται Ζόρικοι.

Για να μην τα πολυλογώ, ο προϊστάμενος άρχισε να μου μιλάει για μπλοκάκια που ασφαλίζονται (η για ασφάλειες που μπλοκίζονται, ορκίζομαι οτι δεν θυμάμαι), για “την κατηγορία μου”, για διατάξεις και αναδιατάξεις και άλλα τέτοια φιλοσοφικά, καταλήγοντας στο παρακάτω απόσταγμα συσσωρευμένης εμπειρίας:

“Πρέπει να φέρετε το μπλοκάκι σας να το δούμε”. 

“Μα εγώ είμαι ασφαλισμένος στο Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης , μια βεβαίωση θέλω”, λέω ο καψερός με μια υπόνοια δακρύων στα μάτια και μια ανεξήγητη επιθυμία για κάποιο βαρύ ποτό. “Και τη θέλω σήμερα, πρέπει να θεωρήσω το μπλοκάκι για να κόψω τιμολόγια και να πληρωθώ. Δεν έχω χρόνο να κάνω πηγαινε-ελα για να σας φέρνω τα παλιά μου μπλοκάκια, έχω δουλειά να κάνω!”, συμπληρώνω με την αρχαία Φραση Που Δεν Εχει Κανενα Απολύτως Αποτέλεσμα Οταν Μιλας Με Το Δημόσιο.

Με τα πολλά, και αφού παρέλασε από το γραφείο η προαναφερθείσα υπάλληλος ο οποίος ξαναεξήγησε στον προϊστάμενο την περίπτωσή μου, πήρα την πολυπόθητη βεβαίωση μη οφειλής ως αναπόγραφος με τηλεμοιοτυπία (για να μην σας μπερδεύω, θα την λέω βεβαίωση ninja).

Περνούν οι μέρες και κανένα νέο από το λογιστή μου. Ωσπου, ξαφνικά, μια μέρα, χτυπάει το τηλέφωνο.

“Ειμαι ο Τάκης. Η εφορία δεν θέλει μόνο τη βεβαίωση ninja, θέλει και μια βεβαίωση οτι είσαι ασφαλισμένος στο Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης μέχρι και σήμερα (ας την λέμε για ευκολία βεβαίωση kamasutra). Ειμαι στα γραφεια τους αλλά δεν μου τη δίνουν κι ας έχεις κάνει πληρεξούσιο, θέλουν να δουν το μπλοκάκι σου!”

Περιττό να σας πω οτι χτύπησα tilt.

Παίρνω των ομματιών μου και ανεβαίνω τρέχοντας στο Υπερμεγάλο Ταμειοτέτοιο. Confontation με την Ξυνουδέτερη.

“Μα καλά, δεν τα είπαμε με αυτό το μπλοκάκι; ΤΙ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΕΣΑΣ το μπλοκάκι μου; Ασφαλισμένος σε εσάς ειμαι, δεν μπορείτε να μου δώσετε μια βεβαίωση kamasutra;” λέω –ελαφρώς- εκνευρισμένος όσο ό Τζακ Νικολσον στη Λάμψη (με το τσεκούρι).

“Προσωπικά εμένα δεν με νοιάζει καθόλου” λέει με εμφανές ενδιαφέρον για την περίπτωσή μου η Ξυνουδέτερη  επιβεβαιώνοντας τον τίτλο της και κάνοντας τη μούρη μου ακόμα πιό κόκκινη από όσο φαινόταν ήδη χάρη στις όρθιες τρίχες της κεφαλής μου. Η μπανάνα μου έλειπε για να κλείσω.

Cutting a long story short. Προιστάμενος. Ξανα μπλαμπλα και επεξηγήσεις. Προσεκτική ακρόαση από τον προαναφερθέντα. Χαμόγελο. Πλατύ χαμόγελο.

“Ειδατε που δεν χρειαζόσασταν τελικά τη βεβαίωση ninja”; Λέει ο από εδώ και στο εξής αναφερόμενος ως Ηρεμος Τιμωρός, λόγω της αφάνταστης νηφαλιότητάς του σε συνδυασμό με το χάρισμα που διέθετε να σου δημιουργεί σύμπλεγμα έντονων τύψεων απλά επειδή υπάρχεις.

“Ξερετε, θέλουν τη ninja αλλά και τη βεβαίωση kamasutra, για να ισχύει η ninja” (δεν είναι ιδιαίτερα βαρετό να μιλάμε με τεχνοκρατική ορολογία;)

“Ειδατε, άμα κάνουμε οτι μας λέει ο πελάτης, η δουλειά του δεν γίνεται”, λέει με άψογο στυλ ο Ηρεμος Τιμώρός.

Αναπηδώ. “Πως;”

“Εσείς θέλατε εξ’αρχής τη βεβαίωση kamasutra, οχι τη βεβαίωση ninja. Και πήρατε αυτό που ζητήσατε, και δεν κάνατε τη δουλειά σας”, μου λέει με καθηγητικό ύφος.

“Μα δεν ήξερα οτι θα ζητήσουν και την βεβαίωση kamasutra! Ηλπιζα εσείς να γνωρίζετε τη διαδικασία!” λέω χωρίς ελπίδα.

“Εμείς θα σας δώσουμε αυτό που ζητάτε”, λεει. Θα ορκιζόμουν οτι διέκρινα ένα λανθάνον σαρδόνιο χαμόγελο εκεί.

“Μα δεν μπορώ να γνωρίζω τα διαδικαστικά της κάθε υπηρεσίας κάθε φορά και εντέλει τώρα ζητάω τη βεβαιωση kamasutra”.

“Τη βεβαίωση kamasutra δεν μπόρώ να σας τη δώσω”.

“Μα αυτή ζητάει η Εφορία. Και ποιός θα μου τη δώσει αν οχι εσείς;” απορώ.

(Εδώ αρχίζει μια αγόρευση περι μηχανογραφημένου συστήματος και περιορισμών που τους έχουν ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΣΕΙ (όχι αναγκάσει) να παίρνουν την οποία αδυνατώ να καταλάβω και γι’αυτό και παραλείπω.)

Το απέδωσε όμως τόσο καλά, με τόση τέχνη βρε παιδί μου, που στο τέλος έπιασα τον εαυτό μου να λυπάται που τους ταλαιπώρησε, να νοιώθει οτι συμπάσχει μαζί τους με όλα αυτά τα παράλογα που συναντούν κάθε μέρα και να βρίσκεται στο χείλος της απολογίας. (Οχι, δεν απολογήθηκα).

Μπράβο του. Ειλικρινά. Πιστεύω οτι χαραμίζεται στο δημοσιο.

Το ρεζουμέ είναι οτι το Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης , από όσα μπόρεσα να κατανοήσω (ειλικρινά, δεν μπόρεσα να κατανοήσω τα πάντα!), έκανε τα εξής:

- Μπορούσε να μου δώσει βεβαίωση οτι δεν του οφείλω, αλλά δεν μπορούσε να μου δώσει βεβαίωση οτι είμαι ασφαλισμένος σε αυτό! (Σαν να λέμε οτι στο μπαρ θα σου πουν: “Μεγάλε, μας χρωστάς τα λεφτά για τα ποτά, αλλά δεν μπορούμε να σου δώσουμε απόδειξη γιατί θα φαίνεται οτι τα ήπιες εδώ.”)

- Ετσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, φαίνεται οτι κατά τα λεγόμενα του Ταμείου η εφορία ζητούσε κάτι που δεν μπορούσα να πάρω. Αρα ή εκείνοι ήταν τρελοί (κατά το ταμείο μου), ή στο ταμείο μου θα ήταν τρελοί (κατά την εφορία). Τελικά βγήκα εγώ ο τρελός, και δεν έχω καταλάβει ακόμα πώς έγινε.

- Μου δόθηκε η εντύπωση οτι τελικά για να εξυπηρετηθώ σε μια δημόσια υπηρεσία θα πρέπει ΕΓΩ να γνωρίζω ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ. Και, ει δυνατόν, και να την κάνω. Με ρώτησαν ένα σωρό πράγματα στα οποία δεν ήξερα πως να απαντήσω (και όποιος μου πει οτι ΕΠΡΕΠΕ να ξέρω ΠΩΣ με είχαν περάσει αυτοί το σύστημά τους, του εύχομαι να πρέπει να ζητήσει τρεις βεβαιώσεις ninja).

- Με έκαναν και αισθάνθηκα άσχημα που αγανάκτησα, λόγω του οτι τελικά όλα ήταν αθώα από την πλευρά τους και είτε εγώ έφταιγα που δεν ήξερα τι ζήταγα, είτε η Εφορία που δεν ήξερε τι ζήταγε. Για το οτι εγώ έπρεπε να ξεμπερδεύω από εκει μέσα και να τσακιστώ να πάω να δουλέψω να βγάλω κανα φράγκο, ούτε λόγος. Ο προϊστάμενος μου το είπε καθαρά: “Να πάρετε αυτό που ζητάτε για να ΤΕΛΕΙΩΝΩ και εγώ” (οχι, δεν έλεγε τον καιρό). Λες και είμαι κανένας αργόσχολος που το έχω χόμπυ να συχνάζω εκεί και να ενοχλώ το προσωπικό ζητώντας ο,τι πιστοποιητικό μου κατέβει στο κεφάλι.

-  Τελικά ΜΠΟΡΕΣΕ να μου δώσει και τη βεβαίωση οτι είμαι ασφαλισμένος (αφού τελικά την πήρα, “κατ’εξαίρεση”, όπως σημείωσε ο Ηρεμος Τιμωρός, για “να κάνω τη δουλειά μου”). Φιλεύσπλαχνοι. Και δεν το είδαν το μπλοκάκι περι ου έγινε όλη η φασαρία. (Εγώ πάντως το έφερα).

Το μπλοκάκι θεωρήθηκε με 10 μέρες καθυστέρηση, εγώ ήμουν 10 μέρες χωρίς έσοδα και με μπόλικους λογαριασμούς απλήρωτους, με τα τρεχάματα και τις ώρες που έφαγα να ακούω όλα αυτά τα μαγικά δούλεψα λιγότερο, έβγαλα λιγότερα και το κράτος εισέπραξε λιγότερους φόρους. Είναι περίεργο το πώς τελικά καταλήγει το πράγμα – οι άνθρωποι που ωφελούνται περισσότερο από τους φόρους που πληρώνω να είναι αυτοί που έμμεσα με εμποδίζουν να τους πληρώσω!

Και επανέρχομαι στο αρχικό ερώτημα; Βρε μπας και έχουν δίκιο; Μπας και πρέπει να πηγαίνω σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, Εφορίες και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας απομνημονεύσει όλον τον ΚΒΣ και τις σχετικές νομοθεσίες, γνωρίζοντας όλων των ειδών τα ninja και kamasutra πιστοποιητικά που ζητάνε εκατέρωθεν,  διορθώνοντάς τους όταν δεν καταλαβαίνουν κάτι, και ευχαριστώντας τους θερμά που απλά διεκπεραίωσαν κάτι χωρίς να χρειαστεί να σκεφτούν ή να προτείνουν οτιδήποτε;

Μήπως τελικά όλοι εμείς έξω από αυτές τις υπηρεσίες πρέπει να μάθουμε τη δουλειά ΤΟΥΣ καλύτερα από αυτούς, προκειμένου να εξυπηρετούμαστε;

(Εντάξει, η μπάλα πήρε αυτή τη φορά το Υπερμεγάλο Ελληνικό Ταμείο Ασφάλισης , και μάλιστα με ταχύτητα, αλλά σε τέτοιες καταστάσεις όλοι οι οργανισμοί βάζουν από ένα χεράκι. Εχω την εντύπωση οτι η Ξαφνική Απαίτηση Δύο Πιστοποιητικών ήταν ο τρόπος της ΔΟΥ να πει “κουκου, κι εγώ είμαι εδώ και διεκδικώ μερίδιο στο να σε δυσκολέψω να δουλέψεις”.

Με χιουμοριστική διάθεση, πάντα, όλα τα παραπάνω. Εύχομαι πάντως στο ταμείο μου να είναι το πρώτο και το τελευταίο λυπηρό επεισόδιο που είχαμε μαζί, γιατί γενικά μέχρι τώρα, οτι και να πω, έχω εξυπηρετηθεί αναπάντεχα γρήγορα και αποτελεσματικά από αυτούς (πράγμα που, από ο,τι ακούω, είναι σπάνιο για αυτό το ταμείο). Ισως ήταν οι συγκυρίες.

* Μερικά στοιχεία της ιστορίας έχουν μεταβληθεί με σκοπό την προστασία των ταυτοτήτων των συμμετεχόντων και φυσικά έχουν προστεθεί και δραματοποιημένα στοιχεία με σκοπό την ενίσχυση του χιούμορ – μην μας κάνουν και καμια αγωγή, είναι πονηροί οι καιροί τελευταία! :)

11 Responses to "Μήπως εγώ δεν μπορώ να τους καταλάβω;"

Ανώνυμος said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 9:04 π.μ.
αλληλεγγύη στο δοκιμαζόμενο λαό που αναγκάζεται να ζει αυτά τα πράγματα :)
Elias said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 12:25 μ.μ.
Δεν κατάλαβες ότι ο προϊστάμενος σού ζητούσε λεφτά; Κι όταν είδε ότι δεν έπιανες τα υπονοούμενα, είπε να σου δώσει τη βεβαίωση για να τελειώνει.

Επίσης, θεωρητικά υπάρχει πλέον αυτεπάγγελτη αναζήτηση της ασφαλιστικής ενημερότητας του ΟΑΕΕ (προφανώς γι' αυτό μιλάς). Δηλαδή, δεν έχεις υποχρέωση να την προσκομίσεις εσύ, μπορούν και υποχρεούνται οι υπάλληλοι να τη βρουν από το μηχανογραφημένο σύστημα (καθώς και άλλα έγγραφα: ληξιαρχικές πράξεις, φορολογική ενημερότητα, ασφαλιστική ενημερότητα του ΙΚΑ κ.λπ.) Στην πράξη, βέβαια, αυτό δεν έχει καθιερωθεί, είτε γιατί οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι κηφήνες είτε επειδή βρίσκουν ευκαιρία να σου κάνουν τη ζωή δύσκολη και να πάρουν λεφτά. Ενδεχομένως μπορείς να κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη, σε κάθε περίπτωση όμως μίλα με το δικηγόρο και το λογιστή σου για το τι ισχύει με τους συγκεκριμένους υπαλλήλους στις συγκεκριμένες δημόσιες υπηρεσίες που συναλλάσσεσαι.
Gyromyristis said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 12:32 μ.μ.
Δεν το πιστεύω οτι το έκανε για να μου ζητήσει λεφτά. Ηταν μια απλή καθημερινή διαδικασία, δεν ήταν καμία περίεργη δα περίπτωση που ήθελε ειδικό χειρισμό. Πιστεύω οτι φταίει που η Ξυναδιάφορη ήταν νέα πρόσληψη και τα είχε κάνει όλα κουβάρι, και ο προϊστάμενος προσπαθούσε κάπως (ανάθεμα και αν κατάλαβα το πως) να τα μπαλώσει και να βγει και από πάνω.

Για το "θεωρητικό" κομμάτι δεν το ξέρω...θα το ψάξω όμως, να είσαι σίγουρος!
Ανώνυμος said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 2:06 μ.μ.
¨Εχει να κάνει με το τι ζητάς και πώς το διατυπώνεις (εδώ δεν μπορείς καν να γράψεις τις λέξεις ΤΕΒΕ και ΙΚΑ). Επίσης έχει να κάνει και με το πού είσαι (για παράδειγμα αν είσαι μπροστά στο γκισέ και ο υπάλληλος σου μιλάει και το τηλέφωνό του χτυπαέι, δεν γουστάρεις να το σηκώσει και να αρχίσει να μιλάει στο τηλέφωνο γιατί εσύ ξεροσταλιάζεις μπροστά του - αν όμως ΕΣΥ έχεις πάρει τηλέφωνο, χέστηκες για το ποιοί μαλάκες ξεροσταλιαζουν εκεί μπροστά στον υπάλληλο γιατί εσύ πήρες τηλέφωνο και ΠΡΕΠΕΙ να εξυπηρεηθείς...). Για τα υπόλοιπα γίνε πιο συγκεκριμένος για να πάρεις μια σωστή απάντηση (αν πηγαίνεις στο τυροπιτάδικο και ζητάς σουβλάκι, δεν φταίει ο υπάλληλος που σε στέλνει στο σουβλατζίδικο και αν πάς στο σουβλατζίδικο και ζητήσεις τυρόπιτα δεν θα φάς ποτέ...)
Gyromyristis said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 2:15 μ.μ.
Αγαπητέ μου ανώνυμε, χαίρομαι που ακούω και την άλλη άποψη.

Το οτι δεν μπορώ να γράψω τις λέξεις ΤΕΒΕ και ΙΚΑ δεν οφείλεται σε κάποια ανίατη πάθηση, αλλά στο context του κειμένου μου το οποίο είναι χιουμοριστικό. Αν ήθελα να αναφέρω επακριβώς το περιστατικό θα μπορούσα να κάνω μια έγγραφη καταγγελία και όχι να γράφω βλακείες στο blog μου για να γελάει ο κόσμος.

Οσον αφορά για το τι πρέπει ακριβώς να ζητήσω, δυστυχώς οι δημόσιες υπηρεσίες ΔΕΝ είναι σουβλατζίδικα που ξέρεις οτι υπάρχουν πέντε πράγματα που μπορείς να φας. Ομως, ας το παραλληλίσουμε καλύτερα με το να σου χαλάσει το PC, να το πας για φτιάξιμο, ο τεχνικός να σε στείλει να πας ΕΣΥ στο διπλανό μαγαζί και να ζητήσεις "ένα core2" χωρίς να σου πει τι socket υποστηρίζει το motherboard σου (θα έπρεπε να το ξέρεις). Το μαγαζί να σε στείλει στην αντιπροσωπεία με την οδηγία να ζητήσεις πληροφορίες για το socket σου (που εξακολουθείς να μην ξέρεις τι σημαίνει) και η αντιπροσωπεία να σου πει οτι χρειάζεται διάγραμμα της μητρικής (που ούτε που ξέρεις τι είναι και που το έχεις). Ε, παραγγέλνεις στο σουβλατζίδικο γράσσο μετά ή οχι;

Οι ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ των Δημοσίων Υπηρεσιών δεν πληρώνονται για να είναι ρομποτάκια που θα παραδίδουν μόνο αυτά που θα ζητάει ο (κατ'απαίτησή τους) πλήρως ενημερωμένος πελάτης. Οφείλουν ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ και ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΟΥΝ. Αλλιώς να πάνε σπίτια τους και να έχουμε σαν χώρα μικρότερο έλλειμα. Δεν δέχομαι σε καμία περίπτωση δύο δημόσιες υπηρεσίες να μου έχουν φάει μια ολόκληρη μέρα εργασίας, να μην έχω παράξει τίποτα, να μην έχω πληρωθεί για τίποτα, και οι υπάλληλοί τους όχι μόνο να πιστεύουν οτι έκαναν τη δουλειά τους αλλά να με κάνουν να νομίζω οτι μου χρωστούν και χάρη!

Εχει τόσο βαθιά ριζώσει η αλαζονεία στο Δημόσιο που ορισμένοι (ευτυχώς όχι όλοι) ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ πραγματικά οτι εργάζονται σκληρά, αλλά τελικά ταλαιπωρούν τους υπόλοιπους. Ελάτε στον ιδιωτικό τομέα πουλάκια μου να δείτε τι παει να πει βερίκοκο...
Ανώνυμος said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 2:30 μ.μ.
Από την άλλη μεριά βέβαια, το να ζητήσεις από τον κομπιουτερά να πάει αυτός να βρει τα ανταλλακτικά όπως είναι υποχρέωσή του, σημαίνει ΄τοι θα πρέπει να επριμένουν όλοι οι υπόλοιποι (επειδή εσύ του λές με υφάκι "βρεστα εσύ, δουλεια σου είναι..."). Από την εμπειρία μου έχω παρατηρήσει ότι οι διαφορέςστην αντιμετώπιση είναι τεράστιες. Για παράδειγμα, το δικό σου πρόβλημα θα είναι πάντα το μεγαλύτερο πρόβλημα του κόσμου (ποιά έγκυος και ποιός ανάπηρος? εσύ έχεις παρκάρει απράνομα και πρέπει να πάρεις τη βεβαίωση για να μη σε γράψει ο τροχονόμος - αν βέβαι δεν μπορεις να στρίψεις επειδή άλλος έχει παρκάρει παράνομα ουρλιάζεις που είναι το κράτος να τον βάλει στη θέση του...)
Gyromyristis said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 3:03 μ.μ.
Εντάξει λοιπόν, ας πούμε οτι έχω άδικο. Τι προτείνεις; Να έρχομαι στην εκάστοτε δημόσια υπηρεσία καλύτερα διαβασμένος;

Δεν μίλησα πάντως για σημαντικότητα προβλημάτων. Στο συγκεκριμένο επεισόδιο, όλες τις φορές που ήμουν στο ταμείο ήμουν μόνος. Δεν περίμενε κανείς ούτε περίμενα οι υπάλληλοι "μαγικά" να σκαρφιστούν τι ζητούσα. Είχα στοματάκι και εξηγούσα, και δοξα τω Θεω δεν είμαι καθυστερημένος. Ομως, άλλο τι έλεγα εγώ και άλλο το τι άκουσαν αυτοί.
Ανώνυμος said :
28 Φεβρουαρίου 2009 στις 4:05 μ.μ.
Μα φυσικά αυτό που προτείνω είναι να ενημερώνεσαι απο πριν για το τι παίζει με την δουλειά που θες να κάνεις και βέβαια αν πρόκειται για κάτι το επαναλαμβανόμενο, να το καταγράφεις και την επόμενη φορά να ταλαιπωρείσα λιγότερο. Δεν πρόκειται να σού εξυμνήσω το δημόσιο (εγώ είμαι αυτός που το κριτικάρει πολύ πιο αυστηρά αλλά όχι λαϊκίστικα, γιατί γνωρίζω από μεσα τις ανεπάρκειές του και τις πουστιές του). Π.Χ. αν σου ζητάνε οτιδήποτε σε φωτοτυπία, γλυτώνεις πολύ ταλαιπωρία αν την θεωρήσεις για το γνήσιο μαζί με το πρωτότυπο... Συγχώρεσέ με για το ύφος αλλά έχουν δει πολλά τα μάτια μου... Άλλο κλασσικό παεράδειγμα: αν δεν έχεις ταυτότητα ο αστυνομικός έχει διακίωμα να σε τραβάει στο τμήμα για ένα τετραωρακι μίνιμουμ. Οπότε όταν δεν εχεις ταυτότητα γιατί να σου παραδώσει ένας υπαλληλος κάποιο πιστοποιητικό? Επίσης, όταν μέσα στην ίδια χρονιά πέντε τροχονόμοι σου την έχουν χαρίσει που δεν φοράσ κράνος, αυτό υποχρεώνει και τον έκτο να σού την χαρίσει? Πάντα φιλικά, ο ανώνυμος δημ. υπάλληλος
djzabet said :
26 Φεβρουαρίου 2010 στις 5:18 μ.μ.
Αγαπητέ φίλε
είμαι υπάλληλος του μεγάλου ταμείου και δουλεύω στο τμήμα το οποίο δίνονται και βεβαιώσεις ασφαλιστικής ενημερότητας.
Επειδή όπως είπες είναι καλό να ακούγετε και η άλλη άποψη ,θα προσπαθήσω και εγώ με κάποια δόση χιούμορ να σε βοηθήσω στην επόμενη συναλλαγή σου να είσαι πιο έτοιμος.
1)η ασφαλιστική ενημερότητα που χρειάζεσαι είναι για θεώρηση βιβλίων και στοιχείων(copy + paste)
όταν την δίνει το μεγάλο ταμείο ισχύει για ένα ολόκληρο χρόνο ,έτσι δεν χρειάζεται να έρθεις την τελευταία ημέρα που τελειώνει το μπλοκάκι σου(υπενθύμιση στο κινητό σου).
2)το σίγουρο είναι ότι πρέπει να ξέρεις ότι χρειάζεται για την δουλειά σου και μόνο, και όχι και άλλων ειδικοτήτων πχ να ξέρεις από υδραυλικά ενώ είσαι ηλεκτρολόγος.
να ξεκαθαρίσουμε κάτι μένταλιστ δεν υπάρχουν, όσοι υπήρχαν πήγαν στο γνωστό κανάλι ,άρα κανείς δεν μπορεί να μαντέψει τι χρειάζεσαι,
αν θέλεις να φας μερέντα με μπριζόλα ενώ η ξυνουδέτερη σου λέει δεν πάνε αυτές οι γεύσεις και θα σε πιάσει τσερλιό ,και εσύ επιμένεις είναι δικαίωμα σου.
3)στο μεγάλο ταμείο υπάρχουν πάνω από 77000 ειδικότητες που δεν τις επιλέγει κάποιος αλλά είναι υποχρεωμένος από τον νόμο, επίσης γι αυτές τις ειδικότητες κάθε εξάμηνο τουλάχιστον υπάρχουν νέες νομοθετικές ρυθμίσεις (έχουμε διάβασμα και νοιώθω μαθητούδι), αυτό είναι ένα αντικείμενο από τα χιλιάδες που υπάρχουν στο τμήμα μου.
4)προφανώς ο ήρεμος τιμωρός σου εξήγησε ότι η βεβαίωση νιντζα που ζητάς δεν είναι αυτό που χρειάζεται ,αλλά εσύ επέμεινες λέγοντας ότι εμένα ο λογιστής μου αυτό μου είπε ότι χρειάζομαι (εδώ να σου θυμίσω ότι και αυτόν εσύ τον πληρώνεις, όπως και ότι θα μπορούσες να του κάνεις μια εξουσιοδότηση στα ΚΕΠ για να τρέξει εκείνος και όχι εσύ μιας και εκείνος ξέρει καλύτερα από το μεγάλο ταμείο)
5)το ότι μέχρι σήμερα δεν χρειάστηκε να θυμάσαι τι χρειάζεσαι, είναι γιατί έχεις ευγένεια και φαίνεται από τον γραπτό σου λόγο(άρα αυτό κράτα το). όμως θα σε πληροφορήσω ότι όλες οι ημέρες δεν είναι οι ίδιες για παράδειγμα: αν πριν σε συναντήσει η ξυνουδετερη είχε κάποιες περιπτώσεις όπως1) …γειά σας θα ήθελα να πληρώσω την ΕΥΔΑΠ????????,2) ε καλησπέρα θα ήθελα να κάνω αίτηση για σύνταξη ….ξ/ρη… θα πρέπει να πάτε στον 4ο όροφο στο τμήμα συντάξεων ….και εγώ που είμαι τώωωωωωρα (1ος).3)γεια σας θα ήθελα ένα παράβολο γάμου …..ξ/ρη…. κυρία μου θα πρέπει να πάτε στην εφορία …..γιατί εγώ που είμαι????????4)θα ήθελα να μιλήσω με τον ήρεμο τιμωρό…. ξ/ρη…. Από την πόρτα Θα μπείτε μέσα στο δεξί σας χέρι στο κουβούκλιο……. από που θα μπω? (κοιτάζοντας το ταβάνι ενώ η μοναδική πόρτα που υπάρχει είναι δίπλα στην ξυνουδετερη και σε μέγεθος που θα ήθελε και ο βελζεβούλης στην κόλαση ,και γύρω γύρω γκισέ με τζάμι 2,00 μέτρα)……θα ήθελα να απαντήσω….. αφού δεν βλέπεται από πού μπορείτε να μπείτε πηδήξτε από επάνω(από τα τζάμια) 5)θα ήθελα τα ενσήματα μου …. ξ/ρη….. ακριβώς απέναντι σας στο πρωτόκολλο……(το απέναντι εκθλίφθηκε ως φύγε από τον όροφο ) φυσικά επέστρεψε να ξαναρωτήσει……… και άλλα πολλά περιστατικά που εσένα δεν θα σε έκανε απλώς ξυνουδέτερο αλλά σε όποιον τολμούσε να σου πει καλημέρα θα τον έκανες Αθανάσιο Διάκο ως άλλος Τούρκος κατακτητής. Άρα το ξινή είναι καλό σημάδι……
6)η παραποίηση φαντάζομαι πηγαίνει στην βεβαίωση kamasutra διότι είναι αδύνατον να στη δώσει το ίδιο τμήμα(βλέπεις όπως και στις τράπεζες αλλού είναι το ταμείο ,αλλού τα δάνεια, αλλού τα ομόλογα κλπ όπως στον μεγαλόβολο αλλού είναι οι ηλεκτρικές κουζίνες αλλού τα στερεοφωνικά, αλλού οι τηλεοράσεις κλπ, στην εφορία δεν πας για μεταβίβαση ακινήτου στον κώδικα κλπ κλπ κλπ.
7)όταν έχω τόοοσο διάβασμα αδυνατώ να μάθω και τις διαδικασίες άλλων υπηρεσιών ,μιας και δεν έχω χρόνο, δεν έχω διαδίκτυο, ούτε χώρο στις ντουλάπες γι άλλο χαρτομάνι , που στην τελική δεν μας το στέλνουν κιόλας .
djzabet said :
26 Φεβρουαρίου 2010 στις 5:19 μ.μ.
συνεχίζεται...
8)δεν αναρωτήθηκες πόσες φορές θα πρέπει να πας βεβαίωση ότι είσαι ασφαλισμένος στο μεγάλο ταμείο? αφού ζητάς κάθε χρόνο το ίδιο πράγμα και κάνεις το ίδιο επάγγελμα? όπως επίσης αν είσαι αυτοαπασχολούμενος όπως λες για ποιο λόγο σου ζητάει η εφορία βεβαίωση ότι δεν χρωστάς στο μεγάλο ταμείο ,αφού εάν δεν πληρώσεις δεν θα πάρεις σύνταξη και μόνο (δεν είσαι στις κατηγορίες που είσαι εργοδότης και σε κυνηγάμε να πληρώσεις τα ένσημα των απασχολουμένων σου),όπως επίσης όταν πας για έλεγχο στην εφορία σου ζητάνε να φέρεις προηγούμενες φορολογικές δηλώσεις οι οποίες βρίσκονται στην ίδια υπηρεσία(ενώ στο μεγάλο ταμείο είναι σύμφωνα με την δήλωση σου έως τον ουσιαστικό έλεγχο)
9)τελειώνοντας γιατί το ποστ μου το έστειλε ένας φίλος ελεύθερος επαγγελματίας, να σου πω ότι η φορολογία ξεκινάει από τους δημοσίους υπαλλήλους και δεν μπορούν να κρύψουν ούτε ευρώ σε αντίθεση με κάποιους άλλους που χάνουν ώρες από την αστείρευτη δουλεία τους αλλά δηλώνουν εισόδημα 10 000ε (τελικά είναι όλα πολύ φθηνά στην Ελλάδα, και ειδικά η παροχή υπηρεσιών), επίσης όπως πληρώνεται εσείς για τις δημόσιες υπηρεσίες πληρώνουμε και εμείς, και …..tip …. Για να μπορείτε να έχετε κατώτατη συλλογική σύμβαση κάνουμε απεργίες για τις οποίες χάνουμε 100 ε ημερησίως ενώ πληρωνόμαστε περίπου 48,έτσι μπορείτε να διαπραγματεύεστε αμοιβή με κάποια κατώτατη βάση, ενώ στις απεργίες θυμίζετε γνωστό ζώο που κάνει αυγά…(χαχαχα συγγνώμη είναι απλά οίστρος και κατανοώ για ποιο λόγο δεν κάνετε απεργία).
Ευχαριστώ για την φιλοξενία και την ανακούφιση που ένοιωσα υποστηρίζοντας την άλλη άποψη, και ελπίζω να σε κάλυψα σε χιούμορ ,φούσκωμα και πληροφόρηση ώστε να είσαι έτοιμος την ‘άλλη φορά
Φιλικά Τάκης (αλήθεια)
Gyromyristis said :
27 Φεβρουαρίου 2010 στις 2:14 π.μ.
Και ξαναρωτάω φίλε Τάκη:

Εστω οτι δεν φταίτε εσείς. Εστω οτι το σύστημα δεν σας εφοδιάζει με υποδομές, προσωπικό, οτιδήποτε χρειάζεται. Εστω οτι σας τα έχουν κάνει καρπούζια οι άσχετοι που έρχονται να σας ρωτήσουν αν ο ανανάς είναι ντόπιος.

ΕΓΩ τι φταίω;

Οταν εγώ, ως ιδιωτικός υπάλληλος, αντιμετωπίζω έναν πελάτη ο οποίος δεν είναι σίγουρος για αυτό που θέλει, θεωρώ καθήκον μου να διερευνήσω την ανάγκη του και να του προτείνω την καταλληλότερη λύση. Εσείς γιατί πρέπει να βάζετε μπροστά όλα τα κακώς κείμενα της υπηρεσίας σας και να ζητάτε από εμάς να βγάζουμε το φίδι από την τρύπα;

Μην με παρεξηγήσεις, δεν επιτίθεμαι στους δημόσιους υπαλλήλους αυτούς καθαυτούς αλλά στο ίδιο το σύστημα που τους ωθεί (και τους επιτρέπει) να αξιώνουν από τον "πελάτη" να γνωρίζει αυτά που θα έπρεπε να είναι οι ίδιοι σε θέση να τον πληροφορήσουν. Είναι το ίδιο σύστημα που εσένα σου απαγορεύει να κρύψεις έστω και ένα ευρώ από τη δήλωσή σου (λόγω του οτι είσαι και αισθάνεσαι τίμιος) ενώ στο διπλανό - παραδιπλανό σου γραφείο ο συνάδελφός σου εισπράττει μιζούλες για ποικίλους λόγους. Το ίδιο σύστημα που σε κάνει να πιστεύεις οτι παλεύεις για τη δική μου συλλογική σύμβαση - ΠΟΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ; Στον ιδιωτικό τομέα, εκτός αν είσαι ανειδίκευτος (και άρα όπου βρω φως μπήκα και συμβιβάζομαι με ο,τι και αν μου δώσετε), η συλλογική σύμβαση και ο κατώτατος μισθός είναι ΑΣΤΕΙΟΙ οροι εξ'ορισμού.

Και ΓΙΑΤΙ ολα αυτά που πολύ όμορφα περιγράφεις, στον ιδιωτικό τομέα οδηγούν σε απολογίες των υπαλλήλων ενώ στον δημόσιο σε ογκώδη επιχειρήματα υπεράσπισης του έργου τους; Μήπως υπάρχει κάποια διαφορά ως προς το mentality; Λέω μήπως;

Οταν ο γκαου μου έρθει στο μαγαζί μου και ζητήσει "το ιντερνετ σε δισκέτα", έχω υποχρέωση να τον εξυπηρετήσω και να του εξηγήσω. Οταν έρθω εγώ στο μαγαζί σου, αν δεν ξέρω ΑΚΡΙΒΩΣ τη διαδικασία που εσύ πληρώνεσαι για να γνωρίζεις, γίνομαι αυτόματα γκάου και αρχίζουν τα επιχειρήματα περι υποδομών, όγκου πελατών, γνώσης διαδικασιών κλπ. Μήπως διακρίνεις καμία διαφορά;

Αγαπητέ Τάκη, είμαι σίγουρος οτι δεν ανήκεις στην κατηγορία που περιγράφω και σίγουρα αισθάνεσαι αδικημένος από την (εστω και χιουμοριστική) ιστοριούλα μου. Ομως, ίσως κοιτάζεις μόνο το δικό σου τρόπο σκέψης και ξεχνάς οτι γύρω σου υπάρχουν "συνάδελφοι" σου που δεν σκέφτονται ακριβώς σαν εσένα...

Δημοσίευση σχολίου